Harcerstwu mówię tak!

Czuwaj!

    Harcerstwo znalazło szczególne miejsce w moim sercu.  Choć trwało zaledwie chwilę ( bo tylko 3 lata), nauczyło mnie bardzo wiele. Niestety, zaczęłam zbyt późno, bo w liceum.
Nauczono mnie tam przede wszystkim okazywania miłości do swojej Ojczyzny. Nie da się opisać słowami tego uczucia, kiedy podczas apelu, wszystkie gardła śpiewają Hymn ZHP.
Do tej pory, niewiarygodny jest dla mnie, szacunek do harcerskiego munduru. Zawsze czysty, ze wszystkimi guzikami, wyprasowany.Zawsze wieszany na wieszaku.
     Często w mediach chwali się harcerstwo za wszechstronne wychowanie - i ja jak najbardziej się z tym zgadzam. Harcerz to nauczyciel. Drużynowy, tak samo jak nauczyciel, planuje swoją pracę na cały rok. Pomagają mu przyboczni i zastępowi.Zdobywają sprawności i stopnie. Ciągle się doskonalą. A na dodatek wędrują, wędrują i wędrują...
      Jednak, smuci mnie fakt, iż na zbiórkach pojawia się coraz mniej dzieci. Okazuje się, że harcerstwo przegrało z mediami elektronicznymi. Pewnie gdyby zbiórki odbywały się w internecie, byłoby więcej chętnych.
     Każdy, kto miał okazję, przekonać się co to znaczy harcerska przyjaźń, dobrze wie, że nie ma nic mocniejszego. Nie tylko mówią o tym piosenki, ale właśnie taka jest prawda. Te przyjaźnie są wyjątkowe.
     Podsumowując, jeśli chcecie aby Wasze dzieci miały piękne wspomnienia, poznały wielu ludzi i nauczyły sobie radzić w różnych sytuacjach (nawet ekstremalnych!) to warto wybrać właśnie harcerstwo. Mam nadzieje, że jeszcze długo ZHP pozostanie w swojej niezmienionej postaci. 


A na koniec tego postu moja ulubiona piosenka "Mały obóz".

"Kiedy rankiem ze skowronkiem 
 Powitamy nowy dzień 
 Rosy z trawy się napijesz 
 Pierwszy promień słońca zjesz 
 Potem wracać trzeba będzie 
 pożegnamy rzekę las 
 Bądźcie zdrowi nasi bracia 
 Bądźcie zdrowi na nas czas... 

 Ustawimy mały obóz
 Bramę zbudujemy z serc
 A z tych dusz co tak gorące
 Zbudujemy sobie piec
 Rozpalimy mały ogień
 A w tym ogniu będziesz piekł
 Naszą przyjaźń która łączy 
 Która da Ci to co chcesz...". 



http://slawno.zhp.pl/wp-content/uploads/2014/11/IdentyfikatorZHP_PNG_Zielone.png



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Kulturalne Maluchy , Blogger